W klasie 3B odbyły się nieoczywiste zajęcia z matematyki. Dzieci mierzyły się z zagadnieniami, w których kluczowe było definiowanie rozwiązań z użyciem zasad logiki lub myślenia abstrakcyjnego. Sześć zadań, m.in. nieskończony zajęty hotel, zając, który nigdy nie dogodni żółwia, trójkąt sferyczny, czy kontr-intuicja to przedmioty analiz zarówno dzieci, studentów jak i naukowców. Okazywało się, że intuicja lub najprostsze metody prowadzą czasem do sprzecznych wniosków, z czym oczywiście też udało się dzieciom poradzić na drodze współpracy, wzajemnego rozumienia i „burzy mózgów”. Dzieci z uśmiechem i prawdziwym zaangażowaniem samodzielnie rozwiązały wszystkie zadania, zgromadziły maksymalną liczbę punktów i zasłużenie odebrały sześciokrotne gratulacje.

Dziękujemy Panu Patrykowi Jakubczakowi za interesujące zajęcia i wspaniałą atmosferę.