Realizacja treści przyrodniczych przez kontakt z przyrodą stanowi bogate źródło wrażeń, przeżyć, doznań, a także wywołuje chęć aktywnego działania. Bezpośrednie zetknięcie z otoczeniem przyrodniczym stwarza szerokie możliwości różnych doświadczeń. Dlatego uczniowie klas drugich z wychowawczyniami postanowili założyć zielony ogródek w sali.
Pierwszego dnia wiosny dzieci przyniosły doniczki, cebulki kwiatów, nasionka i zorganizowaliśmy dzień inny od wszystkich. Każde dziecko samodzielnie posadziło swoją cebulkę kwiatka w doniczce lub wysiało nasionka. Następnie zadaniem dzieci było zapewnienie odpowiednich warunków roślinie do wzrostu (światło, woda). Wszystkie doniczki zostały podpisane i umieszczone na parapecie. Dzięki temu uczniowie będą obserwować wzrost swojej roślinki, uczyć się systematycznej pielęgnacji podczas pełnienia codziennych dyżurów.
Zielony kącik przyrody jest dla dzieci doskonałym miejscem do prowadzenia badań, eksperymentów i obserwacji. Ponadto nasze prace ogrodnicze z pewnością przyniosą wspaniałe efekty w postaci kwiatków, szczypiorku, rzeżuchy, mięty, natki pietruszki i wielu innych.